فلفلستان فلفلستان .

فلفلستان

مشعل موتورخانه چيست؟

-

مشعل موتورخانه چيست؟

مشعل موتورخانه به عنوان قلب موتورخانه شناخته مي شود كه وظيفه اصلي يعني گرمايش آب را بر عهده دارد. نحوه عملكرد مشعل در موتورخانه به اين صورت مي باشد كه گرماي مورد نياز براي گرم كردن آب را در ديگ موتورخانه فراهم مي كند.

مشعل موتورخانه از اجزاي مختلفي همچون لايه صدا گير، مخلوط كن، نازل سوخت اوليه، مخزن اوليه و ثانويه ورودي هوا، محفظه احتراق و رايزر سوخت تشكيل شده است.

انواع مشعل موتورخانه

مشعل هاي موتورخانه با توجه نوع سوخت به چند دسته تقسيم مي شوند. از انواع مشعل موتورخانه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مشعل گازي موتورخانه: اين مشعل سوخت مورد نياز خود را از منابع گاز شهري تامين مي كند.
  • مشعل گازوئيلي موتورخانه: اين نوع مشعل با نام مشعل ديزل نيز شناخته مي شود و نسبت به انواع مشعل هاي ديگر خراب هاي زيادي را به بار مي آورد و طول عمر كوتاه تري دارد.
  • مشعل دو گانه سوز موتورخانه: اين نوع مشعل سوخت مورد نياز خود را از تركيب نفت و گاز تامين مي كند.
  • مشعل مازوت سوز: يكي از ارزان ترين نوع مشعل، مشعل مازوت سوز مي باشد كه از آن با نام مشعل نفت كوره اي نيز ياد مي شود.
  • مشعل بدون دمنده: انرژي مورد نياز اين مشعل از طريق يك دودكش تامين مي گردد. مشعل بدون دمنده با نام اتمسفريك نيز شناخته مي شود.

مشكلات رايج مشعل موتورخانه

در ادامه به بررسي چند نمونه از مشكلات رايج مشعل موتورخانه و راهكارهاي پيشنهادي براي رفع آنها مي پردازيم.

كافي نبودن فشار

در مواردي كه فشار گاز كم باشد و يا فيلترها كثيف و مسدود شده باشند، فشار مشعل كاهش مي يابد كه به اين منظور بايد فيلتر را تميز كنيد.

جرقه نزدن

در صورت عواملي همچون خراب شدن كابل هاي جرقه، خراب شدن ترانسفورمر جرقه و خرابي رله ممكن است اين مشكل به وجود آيد كه به منظور تعمير آن بايد رله را تنظيم كنيد، ترانسفور و كابل هاي جرقه را نيز تعويض نماييد.

خاموش شدن مكرر مشعل

در مواردي كه شعله تنظيم نباشد و يا فاصله بين الكترودها زياد باشد، مشعل به صورت مكرر در حين كار كردن خاموش مي شود كه به اين منظور بايد جريان گاز و هوا و فاصله بين الكترودها را تنظيم كرد.

پس زدن شعله

از عواملي كه در پس زدن شعله تاثير گذار است مي توان به اختلال در سيستم جرقه زني و كمبود گاز اشاره كرد كه براي رفع اين مشكل بايد سيستم جرقه زن بررسي و در صورت نياز تعمير و يا تعويض گردد.

در صورتي كه هر يك از مشكلات فوق براي مشعل موتورخانه به وجود آمد مي توانيد با مركز تاسيسات نوبهار تماس بگيريد. تكنسين هاي متخصص تاسيسات نوبهار به بررسي و تعمير مشعل موتورخانه مي پردازند.

تعمير مشعل موتورخانه

اگر مشعل موتورخانه خراب شود، قسمت هاي مختلف موتورخانه عملكرد صحيح خود را از دست مي دهند. در صورت خرابي مشعل موتورخانه بايد از يك متخصص تاسيسات كمك بگيريد. تكنسين هاي تاسيسات نوبهار به بررسي موتورخانه مي پردازند و اگر با خرابي مشعل موتورخانه مواجه شوند و تشخيص دهند كه عملكرد نادرست موتورخانه ناشي از خرابي مشعل است به تعمير مشعل موتورخانه مي پردازند.

قيمت مشعل موتورخانه

با توجه به اينكه مشعل يكي از بخش هاي اصلي موتورخانه است بايد نوع با كيفيت و استاندارد آن را خريداري كنيد. قيمت مشعل هاي موتورخانه به عواملي همچون نوع سوخت مورد استفاده، توان كاري و برند آن بستگي دارد.

شيرآلات موتورخانه

علاوه بر مشعل يكي ديگر از قسمت هاي مهم موتورخانه، شيرآلات موتورخانه است. شيرآلات موتورخانه با توجه به عملكردي كه در سيستم موتورخانه دارند به صورت زير دسته بندي مي شوند:

  • شيرهاي رها كننده
  • شيرهاي سماوري
  • شيرهاي هواگير همچون تك روزنه و دو روزنه
  • شيرهاي يك طرفه همچون دروازه اي و سوپاپي
  • شيرهاي تنظيم عبور مايعات همچون زاويه دار، بشقابي و سوزني

هر كدام از شيرآلات موتورخانه در اثر عوامل مختلفي ممكن است دچار خوردگي و در نهايت خرابي شوند كه در چنين مواقعي بايد اين مشكلات را با يك تكنسين متخصص در ميان بگذاريد. تكنسين هاي تاسيسات نوبهار با بررسي شيرآلات موتورخانه اگر نياز باشد به تعمير شيرآلات مي پردازند و در صورتي كه خرابي و يا خوردگي ايجاد شده در شيرآلات زياد باشد نسبت به تعويض آن اقدام مي كنند. جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مشاوران تاسيسات نوبهار به صورت رايگان در تماس باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۱۳ توسط:saman موضوع:

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

كاربرد روش هاي مهندسي بافت در گروه هاي تخصصي مركز تحقيقات فناوري بن ياخته

 

ساخت محصولات مهندسي بافت عموماً با داربست انجام مي شود (همانطور كه در گروه نانوتكنولوژي و مهندسي بافت مركز تحقيقات فناوري بن ياخته انجام مي شود)، مي تواند حاوي طيف گسترده اي از مواد مناسب از پروتئين ها تا پلاستيك ها باشد. پس از ساخت سلول هاي بنيادي، سلول ها در داربست ها قرار مي گيرند (همانطور كه در گروه زيست شناسي سلول هاي بنيادي مركز تحقيقات فناوري سلول هاي بنيادي وجود دارد). تركيبي از عوامل رشد را مي توان در كاشت سلول ها استفاده كرد. در اين روش سلول هاي پيوندي منبع اصلي تشكيل بافت جديد هستند. از سوي ديگر، داربست هاي سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدي را تشكيل مي دهند، حاوي سلول هايي در آنها هستند تا ماتريكس خارج سلولي را تشكيل دهند و همچنين رشد سلول ها را در بدن كنترل مي كنند. اين داربست هاي سنتز شده زيست تخريب پذير بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازي بافت تخريب مي شوند. روش ديگر جايگزيني بافت آسيب ديده با داربست بدون سلولي بلافاصله پس از آسيب است. اصل اين روش اين است كه با كمك يك اسكلت، بيومولكول هاي مناسب به ناحيه آسيب ديده هدايت مي شوند. بيومولكول ها به صورت كنترل شده از داربست آزاد مي شوند و سلول هاي مولد به سمت بافت آسيب ديده هدايت مي شوند و رشد و تمايز خود را توسعه مي دهند و در نتيجه بازسازي بافت افزايش مي يابد. در برخي موارد، سلول ها، داربست ها و فاكتورهاي رشد ابتدا با هم ادغام مي شوند و ساختار مي تواند خودش را تشكيل دهد.

راه ديگر براي توليد بافت جديد استفاده از اسكلت در بدن است. در اين روش، سلول‌هاي بافت اهدايي برداشته مي‌شوند و از ماتريكس خارج سلولي باقي‌مانده به عنوان ساختار حمايتي براي رشد سلولي استفاده مي‌شود. اين روش براي مهندسي بافت قلب، كبد، ريه و كليه استفاده مي شود. استفاده از اين روش به محققان اين امكان را مي‌دهد تا با استفاده از قيچي‌هايي كه از بافت انساني كه در طي عمل جراحي برداشته مي‌شود و سلول‌هاي بيمار جدا مي‌شوند، اندام‌هاي خاصي را براي فرد توليد كنند كه توسط سيستم ايمني رد نمي‌شوند.

منبع :  شركت فناوري بن ياخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۰:۴۶ توسط:saman موضوع: