فلفلستان فلفلستان .

فلفلستان

از ساز و كار فاشيسم تا كنسول افتخاري

از ساز و كار فاشيسم تا كنسول افتخاري

تازه هاي نشر

كتاب ساز و كار فاشيسم

جيسن استنلي | مترجم: بابك تختي | انتشارات نگاه

نويسنده كتاب ساز و كار فاشيسم، خود را صرفا به بازبيني و بررسي حكومت‌هاي گذشته فاشيستي و نازيستي محدود نمي‌كند او درون مايه‌هاي فاشيسم را از دل جهان امروز، بيرون ميكشد و نشان مي‌دهد چگونه فاشيسم و نازيسم هنوز زنده است؛ از هيتلر تا ترامپ، از اردوگاه آشويتس تا «مجرم» خواندم سياه پوست‌ها، از يهود ستيزي تا اسلام هراسي.
لب كلام جيسن استنلي آن است كه آنها صرفا زاييده توهم و قدرت طلبي سياست‌مداران است. از آن جا كه مضامين اين كتاب بسيار معاصر است. مي توان آن را نسخه‌اي روزآمد از مفاهيم كلاسيك در باب فاشيسم دانست.

كتاب كنسول افتخاري

گراهام گرين | مترجم: احمد ميرعلايي | نشر نو

گروهي از انقلابي‌ها در يكي از شهرهاي كوچك آرژانتين نقشه ربودن سفير آمريكا را طراحي مي‌كنند اما به اشتباه كنسول افتخاري انگلستان را مي ربايند… همه شخصيت‌هاي اصلي اين رمان پر كشش كه گرين در كمال استادي بر پيرنگ آن مسلط است،ناگريزند در مواجهه با بي‌عدالتي‌ها و مظالم اين دنياي خشن فداكارانه در ازاي خشنودي وجدان خويش محروميت‌هايي را تحمل كنند. سرانجام پيش‌تر «پيروزي» به نظر مي‌آمد، پس از نيل به اهداف چونان شكستي تلخ جلوه مي‌كند.
گراهام گرين دراين اثر با واقع‌بيني و طنز ظريف و رشك‌برانگيز خاص خود، خواننده را به مشاركت در وقايع و انديشه‌هاي داستان وا مي‌دارد، بي آن كه معلم اخلاق جلوه كند.

كتاب ايام آموختن

آن ويازمسكي | مترجم: قاسم روبين | نشر مركز

كتاب ايام آموختن يا به عبارتي مرارت آموختن روايتي است مستند از زندگي گدار و همسرش آن ويازمسكي، كه دانشجوي فلسفه است و بازيگر دختري برخاسته از محيط و خانواده‌اي پايبند اصول و سنت و نوه‌ي فرانسوا مورياك نويسنده. آنچه در كتاب مي‌گذرد، نه محدود و منحصر به گزارشي خطي، كه بازتابي است از زندگي و سينما و درس و دلباختگي زوجي كه آينه‌ي هم‌اند، تلفيقي از زندگي فردي و حيات اجتماعي اين دو در دوره‌اي از تاريخ …

فروشگاه كتاب كاواك


برچسب: از ساز و كار فاشيسم تا كنسول افتخاري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۹:۴۴ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :