فلفلستان فلفلستان .

فلفلستان

خريد عطر مردانه با پخش بوي عالي

خريد عطر مردانه با پخش بوي عالي

«يه عطر مردانه با پخش بوي بالا ميخام »

اين سوالي هستش كه اغلب آقايون از ما ميپرسن. پخش بويي عالي مهمترين عامل جذابيت عطر است و شديدا مورد توجه جنس مخالف قرار ميگيرد. نميدونم براي شما اتفاق افتاده يا نه ولي بعضي وقتها دنبالت تا ته خيابون هستن تا بدونن عطرت چيه يا حتي اتفاق افتاده وقتي تو ماشينم ميپرسن آقا تو رو خدا اسم عطرت رو بگو. معمولا” در انتخاب عطر، رايحه و كيفيت آن حرف اول را مي‌زند و دو گزينه ماندگاري و پخش بو از ملاكهاي اصلي انتخاب عطر هستند. برخي افراد تنها معيار كيفيت عطر را ماندگاري بوي آن در نظر مي‌گيرند، در حالي كه عوامل ديگري نيز در انتخاب عطر موثرند. به علت آنكه آقايون از نت چرم و تلفيق آن با ساير نت ها لذت ميبرند معمولا در يك ادكلن مردانه شاخص اينها ديده ميشن براي مثال كريد اونتوس كه چرمي و وتيوري است و يا ديور هوم اينتنس كه چرمي زنبقي است.

پخش بو يا سيلاج (sillage) در واقع قدرت پراكندگي يك عطر و پر كردن فضاي يك اتاق است.

در يك كلام ردپاي عطر 

پخش بو يا سيلاج (sillage)

در ادامه برخي عطرهاي مردانه كه پخش بوي عالي دارند را به شما معرفي مي‌كنيم. اين ليست به مرور زمان توسط ما و نظرات شما تكميل ميشود.

خريد ادكلن مردانه با سيلاج عالي:

عطر مردانه آمواج اينترلود-Interlude Man Amouage با پخش بوي عالي

عطر ادكلن آمواج اينترلود مردانه-Amouage Interlude

عطر ادكلن آمواج اينترلود مردانه-Amouage Interlude

آمواژ يك برند عماني است كه بيشتر در تلاش است عطرهاي عربي را با سبك اروپايي ارائه دهد. يكي از خصوصيات عطرهاي آن، پخش بوي بالا مي‌باشد. در ميان عطرهاي اين برند اينترلود بالاترين پخش بو را دارد. اين عطر مردانه در سال ???? توسط Pierre Negrin  طراحي و به بازار عرضه شده است. آمواژ اينترلود مردانه عطري است گرم، شيرين و در عين حال تلخ و دودي كه شروعي قدرتمند و پيچيده از رايحه هاي تلخ بخور با حسي دودي و رايحه كاملا مشخص فلفل دارد كه با گرما و شيريني قدرتمندي از كهربا و صمغها مهار و متعادل شده است. با گذر زمان بخور و فلفل آرام گرفته و همزمان عطر حالتي دارچيني، گرم و تلخ و شيرين پيدا ميكند كه بسيار جذاب و دوست داشتني است. آمواژ اينترلود مردانه پخش بو و ماندگاري بسيار بالايي دارد و تنها در فصول سرد سال بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

عطر مردانه بلك افغان-Black Afgano با پخش بوي عالي

عطر ادكلن ناسوماتو بلك افغان-Nasomatto Black Afgano

عطر ادكلن ناسوماتو بلك افغان-Nasomatto Black Afgano

اين عطر يكي از شناخته شده ترين عطرها در ايران با پخش بوي بالا است. عود، روايح گياهان دارويي و صمغها حسي سياه ، مرموز و مخوف به اين عطر ميدهد. اين عطر در سال ???? توسط آلساندرو گوالتيري طراحي و به بازار عرضه شد. ناسوماتو بلك افگانو عطري است بسيار سنگين، گرم و تاريك كه شروعي قدرتمند از رايحه سبز، نيمه شيرين و تاريك برگ شاهدانه و رايحه چوبها تركيب با قهوه دارد كه حسي سنگين و بسيار با وقار دارند. با گذر زمان حس سبز از بين رفته و عطر گرمتر ميشود و رايحه چوب عود و بخور نيز به تركيب عطر اضافه ميگردند. رايحه مياني و پايه عطر رايحه اي تلخ و شيرين، گرم، چوبي، عودي و بسيار سنگين ميباشد كه حسي بسيار شكيل به مصرف كننده انتقال ميدهد. ناسوماتو بلك افگانو پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بينظيري جهت مصرف رسمي در فصلهاي پاييز و زمستان ميباشد. 

ادكلن كريد اونتوس مردانه-Creed Aventus با پخش بوي عالي

?عطر ادكلن كريد اونتوس مردانه-Creed Aventus

?عطر ادكلن كريد اونتوس مردانه-Creed Aventus

عطر ادكلن مردانه كريد اونتوس-Creed Aventus عطري است با رايحه خنك و تلخ. اين عطر در سال ???? به بازار عطر و ادكلن عرضه شد. عطر كريد اونتوس عطري است مردانه و بسيار جذاب. محبوب‌ترين و پر فروش ترين محصول برند گران قيمت كريد، در عين شادابي و نشاط و وقار و ابهت خويش روح دراماتيك در هم آميخته از جنگ و صلح را به زيبايي هر چه تمامتر نشان داده است.

تضاد و پارادوكس عجيب و غريب اونتوس مردانه جادويي است كه همگان را به سمت خويش ميكشد. عطر اونتوس مردانه بي شك يكي از موفق ترين عطرهاي همه دوران هاست. عطري است بسيار جذاب كه سريعا مورد توجه خانمها قرار ميگيرد. قدرت پخش فوق العاده و ماندگاري مناسبي دارد و مخصوص آقايان جوان و ميانسال لوكس پسند است.

اين عطر جديد در عين شادابي و نشاط و وقار و ابهت خويش روح دراماتيك در هم آميخته از جنگ و صلح را با بهره گرفتن از زندگي امپراطور ناپلئون به زيبايي هر چه تمامتر در قالبي سلطنتي و كاملا پادشاهانه نشان داده است .تضاد و پارادوكس عجيب و غريب درون اين شيشه جادويي همگان را به سمت خويش مي كشد تا به همه نشان دهد چه قدرت خيره كننده اي را با خود به يدك مي كشد .

ادكلن مردانه امبر استار زرجف- Amber Star Xerjoff با پخش بوي بالا

عطر ادكلن زرجف-زرژاف امبر استار-Xerjoff Amber Star

عطر ادكلن زرجف-زرژاف امبر استار-Xerjoff Amber Star

اين عطر مردانه با رايحه شرقي، چوبي، ادويه اي و شيرين است كه پخش بو و ماندگاري عالي دارد. اين عطر در سال ???? به بازار عرضه شده است. در اين عطر نت چوب و انواع صمغها برجسته بوده و باعث ايجاد حس كهربايي مانند شده است.

عطر مردانه جووي پرايوت ليبل– Private Label Jovoy با پخش بوي بالا

عطر ادكلن جووي پرايوت ليبل-Jovoy Paris Private Label

عطر ادكلن جووي پرايوت ليبل-Jovoy Paris Private Label

اين عطر رايحه اي بسيار خشك و تيز از چرم و حس كاغذي پاپيروس دارد. اين ادكلن مردانه در سال ???? توسط برند جووي عرضه شده است.جووي پرايوت ليبل عطري است تلخ و رسمي بر پايه رايحه گياهان معطر و چرم. رايحه ابتدايي عطر با بوي تلخ و گياهي خس خس و نعناي هندي آغاز ميشود كه حسي تند و تيز، رسمي و كمي سبز دارند و حضور رايحه مشك و چرم باعث ايجاد تلخي بيشتري در عطر ميگردد. با گذر زمان تغييرات كمي صورت گرفته و مشك قويتر و كمي شيرين ميشود و همزمان چرم نيز بيشر از ابتدا خودنمايي ميكند كه تغييرات حاصله باعث ايجاد رايحه اي چوبي، چرمي و كمي شيرين و مُشكي ميگردد. جووي پرايوت ليبل پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بسيار خوبي جهت مصرف رسمي در فصول پاييز و زمستان ميباشد.

عطر مردانه جووي ديپلماتيك Jovoy Paris Incident Diplomatique با پخش بوي بالا

عطر مردانه جووي ديپلماتيك Jovoy Paris Incident Diplomatique

عطر مردانه جووي ديپلماتيك Jovoy Paris Incident Diplomatique

جووي اينسيدنت ديپلماتيك عطري است با كيفيت بر پايه رايحه گياهان و چوبها. رايحه ابتدايي عطر با بوي تند و تيز و كمي تلخ از تركيب رايحه نعناي هندي و خس خس آغاز ميشود كه حس شيرين و نيمه شادابي از مركبات نيز با آنها تركيب شده است. با گذر زمان رايحه مركباتي بسرعت محو شده و رايحه نعناي هندي و خس خس قويتر ميگردند كه حسي گياهي و همزمان تلخ و چوبي مانند را بوجود مي آورند. جووي اينسيدنت ديپلماتيك پخش بو و ماندگاري بالايي دارد و انتخاب بسيار خوبي براي مصرف روزانه يا رسمي در فصلهاي بهار و پاييز ميباشد.

خريد ادكلن مردانه توباكو وانيل-Tobacco Vanille Tom Ford 

عطر ادكلن تام فورد توباكو وانيل-Tom Ford Tobacco Vanille

عطر ادكلن تام فورد توباكو وانيل-Tom Ford Tobacco Vanille

اين ادكلن، يك ادكلن شرقي وانيلي از برند تام فورد است كه تركيبي از رايحه وانيل و تنباكو مي‌باشد. همانطور كه از اسم آن مشخص است بسيار شيرين بوده و پخش بوي بالايي دارد. اين عطر در سال ???? به بازار عرضه شده و از ادكلن‌هاي بسيار موفق تام فورد بوده است. در ايران نيز اين عطر شناخته شده و طرفداران زيادي دارد.

ادكلن ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion با پخش بوي عالي

عطر ادكلن تيزيانا ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion

عطر ادكلن تيزيانا ترنزي اوريون-Tiziana Terenzi Orion

تيزيانا ترنزي اوريون عطري است عامه پسند و خوشبو كه شروعي شيرين و شاداب از رايحه ميوه آناناس دارد كه حضور رايحه غان و بخور در كنارش حسي تلخ، چوبي و كمي دودي مانند را ايجاد ميكنند. با گذر زمان رايحه غان قويتر شده و حس چوبي قويتري را ايجاد ميكند كه باعث تلخ تر شدن و رسمي تر شدن رايحه ميگردد اما همزمان رايحه شيرين و شاداب آناناس اين تلخي را بخوبي مهار و كنترل مينمايد. تيزيانا ترنزي اورايون پخش بو و ماندگاري مناسبي دارد و به استثناي تابستان در باقي فصول سال بصورت روزانه يا رسمي قابل استفاده است.

عطر مردانه ممو آفريكن لدر-Memo African Leather با پخش بوي عالي

عطر ادكلن ممو آفريكن لدر-Memo African Leather

عطر ادكلن ممو آفريكن لدر-Memo African Leather

عطر ادكلن ممو آفريكن لدر-Memo African Leather عطري است گرم و تند.اين عطر در سال ???? به بازار عطر و ادكلن عرضه شد. عطر ادكلن ممو آفريكن لدر-Memo African Leather،با رايحه گرمي كه دارد براي روزهاي سرد زمستاني گزينه مناسبي مي باشد.رايحه اوليه: زعفران، ليمو ترش، گل شمعداني   رايحه مياني: هل سبز، زيره سبز    رايحه پايه: چرم ، نعنا هندي، عود، وتيور

منبع: https://liliome.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۵:۱۵ توسط:saman موضوع:

ويژگي IRIS در دوربين هاي مدار بسته

ويژگي IRIS در دوربين هاي مدار بسته

آيريس ( IRIS) در واقع نقش عنبيه را در يك  دوربين مدار بسته  بازي مي كند و روي لنز دوربين قرار مي گيرد. به عبارت ديگر دليل نام گذاري آيريس به خاطر عملكرد مشابه اين قطعه به عنبيه چشم انسان مي باشد. همانگونه كه در چشم انسان وظيفه كنترل ورود ميزان نور توسط عنبيه انجام مي شود در دوربين هاي مدار بسته هم آيريس وظيفه كنترل ورود نور به دوربين را بر عهده دارد. به عبارت ديگر اين قطعه نقش حياتي در تصوير برداري دوربين دارد چرا كه اگر نور زيادي از طريق ايريس وارد دوربين شود تصوير به شدت روشن مي شود و در غير اين صورت تصوير تيره مي باشد كه مشتريان را كلافه مي كند.

آيريس داراي انواع مختلفي است كه عبارتند از: آيريس ثابت ( Fixed Iris)، آيريس دستي ( Manual Iris)، آيريس اتوماتيك ( Auto Iris) و P Iris در ادامه در مورد هر كدام توضيح مي دهيم.

آيريس ثابت

شدت نور وارد شده توسط آيريس ثابت به دوربين و روي چيپ ست تصوير برداري دوربين همواره ثابت است به عبارت ديگر آيريس هيچ كنترلي روي ميزان نور ورودي در طول شبانه روز روي شدت نور وارد شده به دوربين ندارد. از اين رو معمولا از دوربين هايي كه داراي لنز هاي با آيريس ثابت هستند در موقعيت هايي استفاده مي شود كه شدت نور در طول روز و شب ثابت است. به عنوان مثال اتاق هاي داخلي اداره جات و يا فضاي داخل لابي ساختمان هاي مسكوني و اداري و بسياري از موارد شبيه به اين را مي توان با دوربين ها و آيريس هايي از اين نوع پوشش داد.

آيريس دستي

تنظيم دريچه آيريس در اين نوع از دوربين ها به صورت دستي انجام مي شود. كاربر مي تواند به صورت دستي و در هنگام نصب دريچه آيريس لنز را با توجه به نور محيط تنظيم كند و به اين ترتيب كيفيت تصوير مناسب را از دوربين دريافت كند. اما مشكل آنجاست كه اگر در طول شبانه روز شدت نوز كم يا زياد شود كيفيت تصوير دوربين افت مي كند لذا كاربر بايد همواره اقدام به تنظيم آيريس كند كه اين موضوع بسيار خسته كننده است و علاوه بر آن مي تواند باعث شود كه عمر مفيد دوربين كم شود يا حتي در برخي از موارد زاويه ديد دوربين و فوكوس آن از تنظيم خارج گردد.   دوربين مداربسته هايك ويژن يكي از بهترين برندهاي دوربين مداربسته است كه اين قابليت را به بهترين نحو به شما ارائه مي دهد.

آيريس اتوماتيك

اين آيريس ها همانگونه كه از نامشان پيداست كنترل ورود و خروج نور از طريق لنز به دريچه دوربين را بصورت اتوماتيك انجام مي دهند و دريچه آيريس با تغيير شدت نور محيط باز و بسته مي شود اين مهم كمك مي كند تا تصوير دوربين در شرايط نوري مختلف در طول شبانه روز با كيفيت مناسب ارائه شود و مشتريان هميشه از تصاوير راضي خواهند بود. اين آيريس ها كمي از آيريس هاي دستي و ثابت گران تر هستند. نقطه ضعف اين آيريس ها اينست كه در مواقعي كه دريچه آيريس بيش از حد باز يا بسته باشد امكان دارد كه زاويه ديد و فوكوس دوربين تغيير جزئي داشته باشد.

آيريس هاي اتوماتيك خود به دو نوع DC Iris ( كه دريچه آيريس توسط مدار داخلي دوربين كنترل مي شود) و Video Iris (كه دريچه آيريس توسط مدار كنترل كننده داخل لنز كنترل مي شود) تقسيم بندي مي شوند.

 

P-Iris

اين مدل از آيريس مدل پيشرفته اي از آيريس هاي خودكار مي باشد. كنترل ذريچه آيريس در اين نوع توسط موتورهاي مكانيكي دقيق با توجه به شدت نور محيط تنظيم مي شود. معايب موجود در آيريس اتوماتيك در پي آيريس وجود ندارد با اين همه اين نوع از آيرييس ها قيمت بالاتري نسبت به مدل هاي گفته شده در بالا دارند و لذا بهتر است فقط در موقعيت هاي حساس از دوربين هاي مجهز به اين نوع آيريس استفاده نمود.

آشنايي با آيريس و انواع آن به ما كمك مي كند تا با توجه به موقعيت قرار گرفتن دوربين از مدل هاي مختلف استفاده كنيم، به كار گيري دوربين هاي با آيريس مناسب باعث مي شود تا بهترين كيفيت دوربين ها را در اختيار داشته باشيم. در ادامه با ذكر چند مثال به توضيح بيشتر اين موضوع مي پردازيم.

اگر شما به دنبال نصب دوربين مدار بسته در يك مكان اداري يا دولتي هستيد كه در طول روز تنها در ساعت هاي كاري به آن نياز داريد مي توانيد از دوربين هاي مدار بسته با آيريس ثابت يا دستي استفاده كنيد. اين مهم با عث مي شود تا علاوه بر قيمت مناسب بالاترين كيفيت تصوير را از دوربين دريافت كنيد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته تي وي تي

اگر شما نياز به دوربين مدار بسته در يك موقعيت بيروني مانند پاركينگ، محوطه ي پيراموني، حياط و … هستيد بهترين انتخاب استفاده از دوربين هاي مدار بسته مجهز به آيريس اتوماتيك مي باشد تا با توجه به شدت نور متغير محيط در طول شبانه روز بهترين تصوير را داشته باشيد.

اگر نياز به نصب دوربين در فضاي تجاري مهم مانند مراكز فروش مهم، صندوق هاي مغازه يا فروشگاه، طلا فروشي ها، بانك ها و پروژه هايي از اين جنس داريد بهتر است از دوربين هاي مجهز به پي آيريس P-Iris استفاده كنيد تا در طول روز بهترين كيفيت بدون هيچگونه افتي را در اختيار داشته باشيد.

به خاطر داشته باشيد كه رعايت استاندارد هاي مربوط به آيريس به شما كمك مي كند تا بهينه ترين انتخاب را داشته باشيد. چرا كه دوربين هاي مدار بسته براي ارائه بهترين كيفيت نياز به نور مناسب دارند و اين نور از دريچه آيريس به آنها داده مي شود.

در صورت نياز به خدمات   نصب دوربين مداربسته  به شما پيشنهاد مي كنيم با شركت مهر تجارت تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۹:۱۸ توسط:saman موضوع:

موارد استفاده از پلي اتيلن

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك ها از جنس هاي بتني ، پلي اتيلني ، فايبرگلاس مي باشند كار سپتيك تانك پلي اتيلن تصفيه ميكروبي فاضلاب به كمك فرايندهاي ته نشيني T شناورسازي و بيولوژيكي روي آن مي باشد و همچنين جلوگيري از كور شدن سوراخ هاي چاه هاي جذبي كه پذيرنده فاضلاب هستند.

ook4_a1.jpg

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

مي شود آنها را مي توان در خروجي فاضلاب ساختمان ها اماكن اداري كمپ هاي كارگري كارخانجات ،هتل ها، مجتمع هاي تفريحي و ورزشي، رستوران هاقرارداد كه باعث كاهش آلاينده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب مي شود. در نهايت آبي كه مواد آن ته نشين شده از سپتيك تانك خارج ميشود اگر زمين قابليت نفوذ پذيري زيادي داشته باشد كانالي به عمق ?? سانت تا ?? سانت حفر كرده و پس از آن در آن تخليه مي شود و به داخل زمين مي رود اگر قابليت نفوذ كم‌باشد چاهي در كنار آن حفر كرده و پساب در آن تخليه مي شود و اگر قابليت نفوذ خيلي كم باشد و يا دركنار رودخانه يا دريا قرار گرفته باشد مي بايست از صافي شني جهت تصفيه پساب بعد از خروجي استفاده گردد.

 

پلي اتيلن چيست ؟

پلي اتيلن سنتز شيميايي اتيلن است كه معمولا از تركيب نفت خام و گازهاي طبيعي به وجود مي‌آيد. برخي از نام هاي غير رسمي آن polythene يا polyethylyne است، علاوه بر اين به اختصار PE نيز ناميده مي‌شود. پلي اتيلن بيشتر براي ساخت تركيبات پلاستيكي استفاده مي‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده با اين كه در طيف وسيعي از مصارف گوناگون استفاده شود.

 

موارد استفاده از پلي اتيلن

•             شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي فاضلاب شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي گاز رساني

•             شبكه‌هاي زهكشي

•             سيستم‌هاي انتقال مايعات و فاضلاب صنعتي

•             شبكه‌هاي آبياري تحت فشار (آبياري قطره‌اي و باراني)

•             سيستم‌هاي آبياري متحرك

•             پوشش كابل‌هاي مخابراتي و فيبرنوري

•             پوشش كابل‌هاي برق

•             پوشش لوله‌هاي فلزي

•             بعنوان كانال‌هاي تهويه

•             سيستم‌هاي لايروبي

براي اطلاع از قيمت سپتيك تانك و دريافت مشاوره خريد با كارشناسان ما تماس بگيريد

تلفن: 09133375200 – 09138664347


برچسب: سپتيك تانك پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۵:۲۰ توسط:saman موضوع:

بهترين روش براي برش استيل

بهترين روش براي برش استيل

استيل نوعي آلياژ از تركيب آهن و كربن مي باشد كه مقدار عنصر كربن در حدود دو درصد از جرم اين فلز را تشكيل ميدهد. به دليل استحكام و انعطاف پذير بالاي استيل ، اين فلز در صنعت كاربردهاي فراواني دارد.

در ادامه به روش هايي از برش استيل اشاره مي كنيم.

برش فلزات به دو روش مدرن و سنتي انجام مي گيرد. استيل را مي توان با روش هاي مختلفي همانند فرزكاري ، هواگاز، سنگ زني ، سمباده زني ، گيوتين ، پلاسما، ليزر و واترجت برش داد. استفاده از برش پلاسما براي استيل 0.5 تا 170 ميلي متر مناسب مي باشد. اين روش از روش هواگاز بهتر و كيفيت بالاتري دارد و علاوه بر اين ها روش پلاسما از روش هواگاز سرعت بالاتري نيز دارد. ولي استفاده از روش پلاسما معايبي نيز دارد از آن  قبيل مي توان به اين مورد اشاره كرد كه پلاسما براي محيط زيست بسيار مضر است و براي بدن انسان و طبيعت بسيار خطرناك مي باشد. همچنين در صورت خرابي تعميرات سخت و پر هزينه اي دارد و در كل برش پلاسما هزينه هاي بالايي را در بر مي گيرد. همچنين روش برش پلاسما  امواج صوتي مضري توليد مي كند كه عليرغم اينكه انسان آن را متوجه نمي شود ولي به گوش بسيار آسيب مي رساند.

برشكاري ورق استيل با ليزر

در برشكاري با ليزر يك پرتوي ليزر كه معمولا ناديدني است، در منبع توليد ليزر ايجاد مي شود  و توسط آينه ها به سمت نازل برش هدايت و توسط يك لنز متمركز مي شود. فاصله لنز نسبت به محل ورق قابل تنظيم مي باشد تا بتوان نقطه كانوني پرتو را در ارتفاع مناسب دريافت كرد. پرتوي قوي نور به سرعت دماي قطعه كار را بالا مي برد و ماده را ذوب مي كند. در اين روش يك جت گاز، مواد را از ناحيه برش بيرون زده و يك برش پيوسته به وسيله حركت پرتوي ليزر ايجاد مي شود. گاز كمكي (گاز برش) جهت محافظت و خنك كردن لنز و همزمان جهت كنار زدن ماده ذوب شده از شيار برش استفاده مي شود.

qexb_z5.jpg

مزاياي برشكاري ورق با ليزر

به طور كلي مي توان برشكاري ورق با ليزر را به صورت زير بيان كرد:

?سرعت بالا برش در مقايسه با ساير روش ها، به عنوان مثال يك ليزر CO2 1500 وات مي تواند فولاد نرم با ضخامت ? ميلي متر را با سرعت ??? متر بر دقيقه برش دهد.

?در بيشتر موارد اجزاي برش بعد از برش بدون هيچ عمليات اصلاحي، بلافاصله آماده كاربرد است.

?پهناي برش (پهناي شيار) بسيار باريك است (بين ??? تا ? ميلي متر). قطعات داراي جزئيات و شكل هاي پيچيده بدون محدوديت و نگراني از حداقل شعاع داخلي كه توسط فرزكاري و ساير روش هاي ماشين كاري مشابه تحملي مي شود، قابل ايجاد است.

?فرايند به طور كامل قابل كنترل توسط ماشين هاي CNC است. اين مزيت همراه با عدم ضرورت به كار بردن آرايش پيچيده جيگ ها به اين معني خواهد بود كه به طور مثال تغيير عمليات برش از محصول الف از جنس فولاد به محصول ب از جنس پليمر در كسر دقيقه انجام مي پذيرد.

?اگرچه برش ليزر يك فرايند حرارتي است، منطقه حقيقي كه توسط ليزر گرم مي شود بسيار كم است و بخش عمده ماده گرم شده از محل برش خارج مي شود بنابراين مقدار گرماي ورودي به حجم ماده بسيار كم است. HAZ بسيار كوچك است و از اعوجاج اجتناب مي شود كه براي برش فلز استيل براي ساخت تابلو مناسب مي باشد.

?اين فرايند يك فرايند بدون تماس است، به اين معني كه قطعه كار نياز به گيره بندي پيچيده ندارد و كافي است زير پرتو موقعيت دهي شود. مواد انعطاف پذير و بسيار نرم مي توانند با دقت فوق العاده بريده شوند و در حين برش جا به جا نشوند.

?باريكي عرض شيار و عدم وجود نيروهاي مكانيكي بر روي ورق تحت برش: طراحي و چينش قطعات توليدي بر روي ورق مي تواند بسيار نزديك به يكديگر باشد. بنابراين دورريز مواد مي تواند به حداقل برسد. در بعضي موارد اين مزيت تا آن جا پيش مي رود كه هيچ دور ريزي بين قطعات مجاور نيست.

?اگرچه سرمايه اوليه براي تهيه ماشين برش ورق با ليزر قابل توجه است، هزينه كاركرد و عمليات دستگاه كم است. همانند روش هاي برش مكانيكي تيغه يا ابزار خاص گران و مصرف شونده اي نياز نخواهد بود.

?محيط كار تميز بوده و كارايي بالاست و رضايت كاركنان را در پي دارد و با روش هاي توليد ديگر قابل رقابت شديد است.

?? – ماشين برشكاري ورق با ليزر در مقايسه با بسياري ديگر از روش هاي برش مكانيكي بسيار امن است.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: بهترين روش براي برش استيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۴:۲۰ توسط:saman موضوع:

دليل اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا

3 دليل اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا

وبلاگ مقالات 3 دليل اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا

اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا

 

? دليل اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا چيست؟ اين محيط ها مي‌توانند راهكارهايي براي كمك به بقاي سازمان‌ها ارائه دهند.

مهمترين سوالي كه اين روزها براي استارتاپ‌ها و كارآفرينان و به خصوص صاحبان كسب و كارهاي كوچك و متوسط به وجود آمده، اين است كه آيا از دوران بحران همه‌گيري بيماري كرونا جان سالم به در مي‌برند و از پس سختي‌ها و مشكلات اين زمان برمي‌آيند يا نه.

آيا پس از اين ركود دوباره توان روي پا ايستادن را دارند يا محكوم به شكست و نابودي هستند.

فضاهاي كار اشتراكي نيز از اين قاعده مستثنا نيستند و حيات آنها نيز در معرض خطر قرار دارد.

به دنبال ايجاد محدوديت‌هاي رفت و آمد، فاصله‌گذاري اجتماعي و عدم امكان جمع شدن افراد در كنار يكديگر، اين مجموعه‌ها با مشكلات متعددي مواجه شده‌اند.

فضاهاي كار اشتراكي تقريباً به طور كامل براي چندين ماه تعطيل و خالي بودند و هستند.

بنابراين مديران و مالكان اين مجموعه‌ها از خود مي پرسند كه آيا در اين مدت مي‌توانند به بقاي خود اميدوار باشند؟

به نظر ما دلايل متعددي وجود دارد كه اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا را نشان مي‌دهد

و فكر مي‌كنيم به همين دلايل نه تنها با كم شدن محدوديت‌ها اين فضاها از بين نمي‌رود،

بلكه استقبال از آنها در آينده بيشتر هم مي‌شود.

اين دلايل را در اينجا با هم مرور مي‌كنيم.

صرفه‌جويي در هزينه‌ها

همانطور كه گفتيم بسياري از كسب‌وكارهاي كوچك و متوسط به شدت تحت تاثير شرايط مربوط به كرونا قرار گرفته‌اند و با مشكلات متعدد مالي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

به همين خاطر بايد  در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنند.

براي بسياري از شركت‌ها اين امكان وجود دارد كه با كارمندان خود به صورت دوركاري ادامه فعاليت دهند.

اما همه كسب‌وكارها نمي‌توانند به كارمندان خود چنين اجازه‌اي دهند.

 از طرف ديگر در حال حاضز نمي توانند از پس هزينه اجاره و شارژ دفترهاي بزرگ كار برآيند؛

به همين دليل فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا مي توانند يك گزينه مناسب و يك راهكار خوب باشند.

اين كسب و كارها مي‌توانند  به جاي پرداخت هزينه‌هاي سنگين اجاره، شارژ و هزينه‌هاي جانبي، بخش بيشتري از سرمايه و پول خود را در راه توسعه كسب‌وكارشان و ديگر مشكلاتي كه با آن روبرو هستند هزينه كنند.

جمع بندي ذهني براي رسيدن به يك نرمال جديد

 اگر متوجه تغيير رفتار مشتريان و مصرف‌كنندگان در طول همه‌گيري بيماري كرونا شده‌ايد

بايد بگوييم كه كاملا درست فهميده‌ايد و اين مساله مهم جهاني است.

يكي از مثال‌هاي مهم در اين رابطه، خريد آنلاين است.

در مالزي بر اساس نظرسنجي ويژه‌اي كه توسط وزارت آمار اين كشور انجام شده،

گفته شده از ?? تا ?? مارس ???? نيمي ?? درصد از مردم آنلاين خريد كرده‌اند؛

كه اين رقم در مقايسه با يك ماه قبل از آن ?? درصد افزايش داشته است.

اين تغيير رفتار، چه مطابق ميل ما باشد چه نباشد،

پس از متوقف شدن همه‌گيري بيماري هم ادامه پيدا مي‌كند.

و اين همان چيزي است كه ما از آن به عنوان يك “نرمال جديد” ياد مي‌كنيم.

كسب و كارها بايد براي زنده ماندن در اين شرايط و تحقق اهدافشان خود را با اين نرمال جديد سازگار كنند.

فضاهاي كار اشتراكي در دوران پساكرونا اين امكان را به صاحبان كسب‌و‌كارها، متخصصان و صاحب‌نظرها و استارتاپ‌ها مي‌‌دهند

تا در كنار هم جمع شوند، ذهن‌هاي خلاق خود را روي هم بگذارند

و به هم كمك كنند تا بازار و تغييرات آن را درك كنند.

به اين ترتيب آنها با ايده‌هاي درخشان و متنوع خود مي‌توانند خود را با شرايط جديد وفق دهند و رشد كنند.

آنها بايد راهكارهاي خود را براي اين شرايط جديد و شايد ناشناخته ارائه دهند و به برون رفت از اين بحران كمك كنند.

وجود جامعه‌اي براي حمايت از يكديگر

 با گسترش بيماري افراد بيشتري شغل خود را از دست مي‌دهند و نرخ بيكاري در جامعه افزايش پيدا مي‌كند.

با اين وجود فضاهاي كار اشتراكي مي‌توانند فرصت‌هاي جديد شغلي را در اختيار افراد قرار دهند و آنها را از بيكاري نجات دهند.

افراد با جمع شدن در اين فضاها هم به رشد و توسعه مهارت‌هاي فردي خود كمك مي‌كنند،

هم از طريق شبكه‌سازي امكان استخدام در سازمان‌ها و شركت‌هاي جديد و يا بستن قرارداد براي پروژه‌هاي جديد كاري را پيدا مي‌كنند.

از طرف كسب و كارهاي كوچك و متوسط كه با ركود در فعاليت خود مواجه شد‌ه‌اند،

نياز به شبكه‌سازي و داشتن تعاملات بيشتر دارند تا بتوانند دوباره به دوران اوج خود بازگردند.

 اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا در اين است كه

آنها محلي براي تعامل افراد هستند تا به هم در مورد شرايط كاري يكديگر كمك كنند

و به خصوص در زمان‌هاي سخت و مشكلات شديدي مانند امروز حامي يكديگر باشند.

 

ما را در فضاي مجازي دنبال كنيد:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: دليل اهميت فضاهاي كار اشتراكي در دوران كرونا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۳۱ توسط:saman موضوع:

نكات مهم در نصب شيرآلات بهداشتي

نكات  مهم در نصب شيرآلات بهداشتي

 

قطع كننده و وصل كننده هاي جريان آب كه در انتهاي لوله هاي آب مجتمع قرار دارند و وظيفه ي تنظيم و تركيب و توزيع آب گرم و سرد را برعهده دارند، شيرآلات در طرح ها و انواع مختلفي در آشپزخانه، سرويس هاي بهداشتي حمام و توالت و ساير مكان هاي مورد نياز نصب مي گردند.

 

از اقسام قديمي و جديد شيرآلات ميتوانيم به  نوع ساده، كلاسيك، پدالي، چشمي و اهرمي را نام برد كه هريك بسته به انتخاب شما در رنگ و ظاهر و نمونه هاي مختلف با قيمت ها و مزايا و معايب مخصوص به خود وجود دارند و همچنين برندهاي مختلف ايراني و خارجي از شيرآلات در بازار موجود مي باشند.

 

h951_image1.jpg

 

شيرآلات چشمي به دليل مزيت هايي كه دارند و جديد بودنشان بسيار مورد توجه قرار دارند.

آلياژهاي شيرآلات از جنس فلز برنج و سرب خشك مي باشند كه روكش آنها متفاوت  و مختلف است، روكش هاي به كار رفته معمولا از جنس برنز، مس، استيل و برنج مي باشند.

 

 

 

يكي از خدمات ما عرضه وسايل كاربردي و تخصصي ساختماني و شيرآلات مي باشد، براي اطلاعات بيشتر و ديدن نمونه هاي بيشتر به سايت چلونگر سر بزنيد.

 

 

 

?- ارتفاع نصب شيرآلات بهداشتي

 

متاسفانه بسياري از نصاب ها به ارتفاع مجموعه شيرآلات بهداشتي توجه خاصي ندارند. غافل از اينكه ارتفاع كم باعث مشكلاتي در ستون فقرات و گردن مي شود. زيرا بلند بودن و يا كوتاه بودن محل نصب شيرها براي افرادي كه مرتبا با آنها سر  و كار دارند باعث مي شود يا زياد خم شوند و يا در دسترسي مشكل داشته باشند.

 

به همين دليل يكي از بيشترين  سئوالاتي كه همواره پرسيده مي شود ارتفاع نصب شيرآلات بهداشتي و تجهيزات حمام و توالت و…. مي باشد. اين موضوع تا جايي اهميت دارد كه اگر به خوبي استاندارد مورد نياز رعايت نشود مي تواند در آينده مشكلات نصب و همچنين دكوراسيون خانه را نيز به همراه داشته باشد.



 

آنچه كه اهميت دارد اين است كه در زمان لوله كشي آب استاندارد هاي تعبيه شيرآلات بهداشتي در نظر گرفته شده باشد. از اين نظر كه امروزه با طراحي صفحه هايي استاندارد براي جانمايي شير ها كار تعبيه مكان شير ها راحت تر شده خيلي از نظر فاصله در نظر گرفته شده براي شير هاي پيسوار و يا رادياتور ها و … نگراني نداريم.

 

اين صفحات در اندازه هاي مناسب توليد مي شوند و تنها كافي است كه سر لوله ها با اتصالات نصب شيرها به اين صفحات اتصال داده شوند تا استاندارد فواصل از نظر باز بودن و يا پهنا رعايت شود. اين صفحات در اندازه هاي ?? سانتي ، ?? سانتي ، ?? سانتي و ? سانتي طراحي مي شوند كه هر كدام براي نصب شير ها در فواصل مشخص كاربرد دارند.

 

بطور مثلا براي نصب شيرهاي پيسوار فاصله ?? سانتي متري از ديوار استاندارد است كه با نصب زانوهاي شير هاي پيسوار بر روي اين صفحات و نصب لوله ها به اين شيرها مشكل اندازه دهانه مرتفع مي شود و تنها كافي است بصورت تراز بر روي ديوار نصب شود. از صفحات ?? سانتي متري براي رادياتور ها و حوله خشك كن استفاده مي شود و از صفحات ? سانتي متري براي شيرهاي تكي.

 

با انتخاب اين صفحات شابلوني اطمينان پيدا مي كنيم كه فواصل نصب شيرآلات به خوبي رعايت شده اند.

 

براي ديدن نمونه هاي مختلف شير آلات بهداشتي و كالاهاي كاربردي ساختماني به سايت چلونگر سر بزنيد.

 


برچسب: نكات مهم در نصب شيرآلات بهداشتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۲:۳۶ توسط:saman موضوع:

تازه هاي نشر اسفند ماه 98– كاواك

 

ريچارد واتسون | مترجم: حامد عاملي | نشر عنوان

در اوايل سال ???? يك زن ?? ساله به نام جوي وينسنت در آپارتمان خود در لندن مرده پيدا شد. چيز قابل توجه در اين مورد اين بود كه او بيش از دو سال بود كه مرده بود و تلويزيون او هنوز روشن بود اين اتفاق چطور افتاده بود؟ ديگران كجا بودند؟ جواب اين است كه ديگران مشغول به كار خود بودند. در گذشته وقتي كسي مي‌مرد چيز كمي از او باقي مي‌ماند. صد سال پيش شايد نامه يا نقاشي‌هايي از شما باقي مي‌ماند. ?? سال پيش عكس‌هاي كم‌رنگي از شما باقي مي‌ماند اما امروزه چيزي كه از شما باقي مي‌ماند كليپ‌هاي ويدئويي، تصاوير ديجيتال، فايل هاي صوتي و ايميل‌هاي شماست. وب سايتي به نام MY lastemail.com وجود دارد كه به شما قول مي دهد آخرين ايميلتان را بعد از مرگ شما بفرستد.

كتاب تامل درباره گيوتين

آلبر كامو | مترجم: قاسم رستمي | انتشارات فرهنگ جاويد

كتاب حاضر تأملات آلبر كامو است درباره‌ي مجازات اعدام. او در اين كتاب به‌نحوي مستدل و قاطع نفرت و عصيان خود را نسبت به مجازات مرگ بيان مي‌كند. به‌باور كامو انسان نه گناهكار است و نه بي‌گناه. امّا چون معصوميت امر مطلقي نيست قاضي هم فرد كامل و معصومي محسوب نمي‌شود. از اين‌رو، مجاز نيست در مورد مرگ و زندگي انسان تصميم بگيرد مگر آن‌كه خود كاملاً پاك و از گناه مبري باشد، چيزي كه البته ناممكن است. حق زيستن، حق طبيعي همه‌ي انسان‌هاست، حتي بدترين آن‌ها. پست‌ترين جنايتكاران و بي‌نقص‌ترين قضات در اين زمينه برابرند و به يك ميزان نگون‌بخت و همبسته‌اند. حكم مرگ تنها همبستگي بي‌چون‌وچراي انسان‌ها را از بين مي‌برد، همبستگي در برابر مرگ.

كتاب آوانگارديسم

پل وود | مترجم: احمد رحمانيان | نشر وارش

اگر بخواهيم درباره هنر چيزي بگوييم كه از صدق آن كاملا اطمينان داشته باشيم، مي‌توانيم به اين بسنده كنيم كه هنر يك امر قصدي است. منظور ما اين است كه هنر كاري است كه ما (در مقام عامل) انجام مي‌دهيم و آثار هنري چيزهايي هستند كه انسان‌ها مي‌سازند. صدق اين گفته هرگز با يافته‌هاي گذشته و اخير زير سوال نمي‌رود، با يافته‌هايي چون اين كه ما نمي‌توانيم يك اثر هنري را از روي سفارش توليد كنيم، اين كه بداهه‌سازي جاي خاص خود را در ساختن اثر هنري دارد، اين كه هنرمند ضرورتا بهترين مفسر اثر خود نيست و اين كه مخاطب در نظم بخشيدن به آنچه ادراك مي‌كند نقشي مجاز و موجه دارد.

 

 

?


برچسب: تازه هاي نشر اسفند ماه 98– كاواك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۰:۳۱ توسط:saman موضوع:

قيمت لوله مانيسمان رده 40

لوله مانيسمان رده 40

قيمت لوله مانيسمان رده 40

لوله مانيسمان رده 40  يكي از پر كاربردترين مقاطع فولادي مي باشد كه در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي مورد استفاده قرار مي گيرد.
لوله هاي مانيسمان كه با نام هاي بدون درز نيز شناخته ميشوند با توجه به نامشان،هيچ درزي بر روي اين لوله ها نمي باشدو همچنين در اصطلاح علمي به آنها سيم لس(Seamless pipe) گفته ميشود.
اين لوله ها به وسيله كشش يك شمش تو پر روي يك ميله حفره ساز براي ايجاد پوسته تو خالي ساخته مي شوند.
شركت آهن ايرانيان به عنوان يك شركت فعال در زمينه واردات لوله مانيسمان رده 40  اقدام به عرضه اين محصول فولادي نموده و از مراجع اصلي در تعيين قيمت لوله مي باشد.

تاريخچه لوله مانيسمان رده 40
لوله مانيسمان رده 40  براي اولين بار توسط برادران مانيسمان اختراع شد و علت اين نام گذاري نيز همين مي باشد. در ميان لوله هاي موجود در بازار لوله هاي بدون درز اهميت و كاربرد بسياري دارند. اين نوع از لوله ها روش ساخت ويژه خود را دارند و به دليل نبود درز در آن ها، در صنايع حساس به كار برده مي شوند.

 

در صنعت، لوله هاي مختلفي اعم از لوله هاي فولادي، لوله هاي ضدزنگ (استنلس استيل)، لوله آلياژ و لوله بويلر وجود دارد. لوله مانيسمان رده 40  كه به آن لوله بدون درز نيز گفته مي شود لوله اي است كه روش توليد و ساخت آن به نحوي است كه بدنه اي يك دست و بدون درز دارد و هيچ نوع جوش كاري بر روي آن صورت نگرفته است.

 

اين لوله ها به دليل يكدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به ساير لوله ها محكم تر هستند و قيمتي بالاتر از ساير لوله ها دارند. موارد استفاده گوناگوني براي لوله هاي مانيسمان در رده هاي مختلف وجود دارد.

قيمت خريد لوله مانيسمان رده 20 بيست قيمت خريد لوله مانيسمان رده 40  چهل قيمت خريد لوله مانيسمان رده رده 80 هشتاد |

 

كاربرد لوله مانيسمان رده 40

لوله هاي مانيسمان داراي كاربرد ويژه و گسترده اي مي باشد كه مهم ترين آنها شامل:

1-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط فشار قوي

2-لوله هاي مانيسمان استيل جهت خطوط صنايع غذايي و دارويي

3-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط هيدروليك

4-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط نفت و گاز

 

مانيسمان يك برندي است كه چون اولين لوله بدون درز (Seamless) وارد شده در ايران مي باشد اين لوله ها با اين اسم در بازار شناخته مي شوند.

مانيسمان با وجود وزن كم، داراي پتانسيل زيادي براي حمل مقدار زيادي وزن است. به همين دليل است كه از آن براي ساخت دوچرخه استفاده ميشود.
لوله هاي فولادي مانيسمان براي انتقال سيالات مانند، آب، نفت، گاز و ديگر مايعات استفاده مي شود.
لوله هاي مانيسمان براي ساخت و ساز عمومي كاربرد دارد.

لوله مانيسمان رده 40  چيست؟

نحو? ساخت لوله مانيسمان رده 40
لوله بدون درز مانيسمان به صورت بيرون آمدن (Extruding) توسط قالب هاي مختلف توليد مي شود. اصولاً توليد لوله هاي بدون درز مستلزم فرآيندي است كه طي آن يك شمش فولادي تبديل به لوله مي گردد. اين لوله ها معمولاً از شمش هاي فولادي توليد مي شوند اما توليد آن توسط مقاطع چهارگوش نيز امكان پذير است ولي هزينه را بالا مي برد. براي ساخت لوله فلزي بدون درز يا لوله مانيسمان رده 40  از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنين استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده مي شود.

 

طراحي اين لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل هاي ويژه اي نياز دارد كه در استانداردها درج شده اند. ضخامت لوله مانيسمان رده 40  در اندازه هاي مختلف توليد مي شود. هر چه قدر فشار سيال بيشتر باشد ضخامت لوله نيز افزايش خواهد يافت. در برخي از روش هاي توليد اين لوله ها، عمليات حرارتي خاصي بايد به كار رود. انتخاب روش توليد لوله مانيسمان رده 40  بر اساس نيازهاي منطقه اي و امكانات كارخانه سازنده تعيين مي شوند.

لوله فولادي با توجه به روش توليد به عنوان لوله مانيسمان رده 40 ، نورد گرم و جوش داده شده كه توسط خم و جوشكاري ورق فولادي ساخته ميشوند، دسته بندي ميشوند. دو نوع لوله فولادي وجود دارد، يكي لوله بدون درز و ديگري يك درز جوش داده شده در طول لوله دارد. هر دو داراي كاربردهاي متفاوت هستند. لوله هاي سيم لس معمولا وزن كمتري دارند و ديوارهاي نازك تر دارند. آنها براي دوچرخه ها و حمل مايعات استفاده مي شوند. لوله هاي درزدار سنگين تر و سخت تر هستند. لوله هاي مانيسمان به دليل ساختار محكم و سبك براي ساخت دوچرخه استفاده مي شود. فولاد ايرانيان از گذشته تا به امروز در زمينه فروش لوله مانيسمان رده 40  فعاليت داشته است.

 

در ايران، به لوله سيم لس، لوله مانيسمان رده 40  نيز ميگويند. مانيسمان، مهندس آلماني است كه اين روش را اختراع كرده است. در ميان انواع لولهها، لوله مانيسمان رده 40  به دليل داشتن ساختار همگن در طول لوله، بسيار محكم ميباشد. فرآيند توليد لوله هاي مانيسمان در پايان قرن نوزدهم آغاز شد.

 

مراحل توليد لوله مانيسمان رده 40

در ابتدا شمش هاي فولادي را برش مي زنند. سپس شمش ها را داخل كوره هاي قوسي كه با استفاده از سوخت گاز گرمادهي مي شوند گرم مي كنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگيتور سطح شمش ها را گرد مي كنند. بعد از آن شمش ها را به وسيله لخ پرس سوراخ مي كنند.

 

در مرحله شليك سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادي شليك مي كنند كه با سرعتي بالا سمبه اي به طول ?? متر را داخل شمش فولاد مي كنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار كمي تاب داشته باشد آن را تاب گيري مي كنند تا صاف و يكدست شود. در اين مرحله سمبه را از داخل لوله جدا مي كنند. در مرحله بعد سر و ته لوله را گرفته و لوله به حالت گرد در مي آيد. در مرحله كشش، لوله را به اندازه هاي گوناگون تا ?? متر تحت كشش قرار مي دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآيندي خاص خنك مي كنند. لوله خنك شده را به دلخواه مشتري برش مي دهند. در مرحله آزمايش به وسيله كامپيوتر لوله را تست مي كنند تا ضايعات از مابقي جدا گردد. در مرحله پاياني لوله ها را به شكل شش ضلعي با تسمه محكم مي بندند و آماده بارگيري مي كنند.

اين لوله ها درز ندارند، يعني درزي كه در لوله هاي ديگر جوش داده مي شود در اين لوله وجود ندارد همين موضوع باعث بالا رفتن ميزان استحكام لوله ها مي شود. به طور كلي اين لوله ها با قطرهاي كم ساخته مي شود زيرا ساخت اين نوع لوله با قطر زياد سخت و هزينه بر مي باشد.

 

مقايسه لوله مانيسمان رده 40  با ساير لوله هاي صنعتي


لوله مانيسمان رده 40 ، لوله هاي فولادي درزدار و انواع لوله فلزي براي نصب در شرايط ويژه نظير فشارهاي عملياتي بالا طراحي شده اند. البته ساير لوله هاي صنعتي نظير لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي (UPVC) نيز قابليت نصب در فشار معمولي و فشار بالا را دارند اما در برخي موارد بنا بر صلاحديد مهندسان بايد از نوع به خصوصي لوله و اتصالات در سيستم هاي لوله كشي و تأسيسات استفاده شود.

 

لوله پوش فيت، لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي اكثراً براي انتقال آب و فاضلاب در شبكه هاي مختلف مناسب هستند. انواع لوله صنعتي صرف نظر از كاربردهاي آن ها، داراي ديواره بسيار مقاومي هستند و مي توانند در برابر تغييرات شرايط محيط پايدار بمانند.

 

ساخت لوله مانيسمان رده 40  در ايران


براي اولين بار در ايران لوله مانيسمان رده 40  يا بدون درز در دو مرحله خشن كاري و ظريف كاري ساخته شد. اين لوله ها حداكثر تا قطر ?? اينچ توليد مي شوند و لوله هاي با درز در قطرهاي بالا توليد مي شوند. در موارد خاص توانايي ساخت لوله هايي بدون درز تا قطر ?? اينچ نيز گزارش شده است.

 

خواص لوله مانيسمان رده 40

لوله هاي مانيسمان در اندازه هاي مختلف توليد مي شوند. با اين حال، در توليد لوله با قطر بزرگ محدوديت وجود دارد. لوله هاي مانيسمان به طور گسترده اي در توليد اتصالات لوله اي مانند زانو استفاده مي شود. بعضي خواص لوله را مي توان در طول توليد كنترل كرد. به عنوان مثال، قطر لوله اغلب  بسته به نحوه استفاده از آن، تغيير مي كند. قطر اين لوله ها از لوله هاي كوچك استفاده شده براي توليد سوزن هاي زير جلدي، تا لوله هاي بزرگ تغيير مي كند. قطرهاي بزرگ، براي انتقال  گاز در سراسر شهر است. همچنين  ضخامت ديواره لوله مي تواند كنترل شود. اغلب نوع فولاد نيز بر استحكام و انعطاف پذيري لوله تاثير ميگذارد. ديگر مشخصات قابل كنترل شامل طول و مواد پوشش است.

 

لوله مانيسمان رده 40 ، در اطرافش، همگني عالي را دارد. به همين دليل در برابر فشار داخلي و پيچ خوردگي بسيار مقاوم است. با توجه به اين ويژگيها، لوله مانيسمان رده 40  بطور گستردهاي در حفاري و پالايش نفت و گاز طبيعي استفاده مي شود.

 

جوش لوله هاي درزدار به عنوان يك نقطه ضعف و آسيب پذير در برابر شكست و خوردگي ديده مي شود. لوله هاي فولادي جوش داده شده مي توانند فشار كاري كمتري نسبت به لوله مانيسمان رده 40  داشته باشند. (حدود 20 %) همچنين مقاومت دربرابر خوردگي لوله هاي مانيسمان بالاتر از لوله هاي درزدار است.

 

لوله هاي مانيسمان را براي جوش پذيري آزمايش نمي كنند. در صورتي كه براي لوله هاي جوش داده شده، حتما اين كار انجام ميشود.

لوله مانيسمان رده 20 بيست لوله مانيسمان رده 40 چهل لوله مانيسمان رده 80  هشتاد

لوله گاز API سپاهان اي پي آي

لوله api سپاهان اصفهان قيمت به روز

مشخصات فني لوله API


موسسه نفت آمريكا (American Petroleum Institute) كه به اختصار API ناميده مي­شود، بزرگترين و تنها موسسه­ي ملي تامين كننده­ي همه جانبه­ي تجهيزات صنايع نفت و گاز خام در ايالت متحده­ي آمريكا مي­باشد. انجمن داراي بيش از 625 عضو از بين شركت­هاي بزرگ بوده كه در صنايع اكتشاف و توليد و بازاريابي نفت، خطوط لوله و تجارت دريايي و ارائه­ي خدمات فعاليت دارند. ماموريت موسسه نفت آمريكا برقراي امنيت در صنعت سراسر جهان و به منظور بالا بردن اطمينان جهاني براي سرمايه­گذاري در صنعت نفت و گاز طبيعي آمريكا مي­باشد.

 

استانداردهاي لوله API


API شامل 685 استاندارد و دستورالعمل­هاي اجرائي مي­باشد. تعداد زيادي از اين استاندارد­ها در قوانين دولتي و فدرال گنجانيده شده­اند و همچنين در موسسه بين المللي استاندارد سازي (International Standardization Organization (ISO)) به تصويب رسيده­اند. فعاليت­هاي API طي 85 سال گذشته منجر به پيشرفت تجهيزات صنايع نفت و پتروشيمي و همچنين استاندارد­هاي عملياتي شده است. استاندارد­ها و دستورالعمل­هاي اجرائي API شامل همه­ي بخش­هاي صنعت نفت و گاز مي­باشند و كليه­ي استاندارد­ها براي استفاده­ي كاربردي از تجهيزات و مواد قابل تعويض و روش­هاي مهندسي بدون نقص، قابل استفاده هستند.

 

متريال انتخابي مورد استفاده در كاربرد­هاي نفتي مي بايست الزامات استاندارد­هاي موسسه نفت آمريكا (API)، انجمن تست مواد آمريكا (ASTM) و موسسه­ي ملي استاندارد­هاي آمريكا (ASNI) را در برداشته باشند. كليه­ي استاندارد­ها داراي طراحي پيچيده همراه با مشخصات و آزمايش­هاي استاندارد­سازي مي­باشند. خطوط لوله­ي طراحي شده بر اساس اين استاندارد­ها، از نظر كيفي و ايمني طراحي قابل اعتماد مي­باشند.

 

گريد لوله API


گريد لوله در واقع توضيح دهنده­ي متريال يا جنس لوله مي­باشد. استاندارد­هاي مختلف، تعاريف مختلفي براي جنس­ لوله­هاي آب، نفت و گاز تعريف كرده­اند. هر گريد لوله، تركيب شيميايي، خواص مكانيكي و شيميايي و در نتيجه كاربرد و مشخصات منحصر به فرد خود را دارد.

 

استاندارد API 5CT


استاندارد­هاي API 5CT مشخصات الزامي گريد­هاي API لوله­هاي فولادي مورد استفاده در جداره و مغزي چاه را مشخص مي­كند.

اين استاندارد معادل با استاندارد ISO 11960 مي­باشد. در اين استاندارد، گريدهاي لوله­هاي فولادي به دسته­هاي H40، J55، K55، N80-1، L80-Q، L80-9Cr، L80-13Cr، C90-1، T95-1، C110، P110 و Q125 تقسيم بندي مي­شوند. انتخاب فولاد مورد استفاده در هر سيستم وابسته به شرايط كاري مي­باشد. در سيستم­هاي نفت و يا گاز طبيعي، زماني كه مقدار بسياري كمي از هيدروژن سولفيد (H2S) به صورت محلول حضور داشته باشد، شرايط سرويس ترش ناميده مي­شود. گاز هيدروژن سولفيد علاوه بر اين­كه براي سلامتي انسان و ساير موجودات زنده خطرناك مي­باشد،به طور قابل توجهي عملكرد لوله­هاي فولادي را تحت اثر قرار مي­دهد. حضور هيدروژن سولفيد و اثر منفي آن بر فولاد منجر به ترك خوردگي همراه با تنش (SCC ) مي­شود. با توجه به شرايط كاري نامناسب در حضور هيدروژن سولفيد، گريد­هاي فولادي API بايد با دقت بيشتري انتخاب شوند.كنترل پارامتر­هاي بحراني مانند ريز ساختار، تركيب شيميايي، عمليات­هاي حرارتي حين فرآيند منجر به افزايش يافتن مقاومت به ترك خوردن در اثر خوردگي توام با تنش ناشي از حضور هيدروژن سولفيد مي­باشند. اين گريد­هاي اختصاصي، به طور قابل توجهي مقاومت فولاد­هاي API را افزايش داده و مطابق با استاندارد­هاي NACE TM 0177 و IRP 1.8 توليد مي­شوند.

 

گريد­هاي API قابل استفاده در شرايط معمول سرويس شامل فولاد­هاي زير مي­شوند:

 

API H40: متريال متداول مورد استفاده در خطوط لوله بر اساس مشخصات تعيين شده در استاندارد API 5T مي­باشد.

API J55: اين فولاد نيز مورد استفاده زيادي در خطوط لوله داشته، و شباهت زيادي به گريد API K55 دارد، اما گريد J55 تنش تسليم كمتري نسبت به K55 دارد.

API K55: اين گريد بيشترين استفاده را در جداره­هاي چاه داشته و مطابق با الزامات API 5CT ساخته و مورد استفاده قرار مي­گيرد.

API N80 TYPE I: گريد ارزان قيمت قابل جايگزيني با گريد API N80 كوئنچ و تمپر شده (ديواره هايي با ضخامت كمتر از inch 0.5) مي­باشد. انرژي جذب شده از تست ضربه مي­بايست شرايط API SR16 را برآورده كرده كه كمتر از انرژي جذب شده براي فولاد N80 كوئنچ و تمپر مي­باشد.

API N80 Q: متريال ساخته شده مطابق با استاندارد API 5CT بوده و مي­بايست كوئنچ و تمپر شود.

API R85: گريد API با الزام استحكام تنشي در محدوده گريد­هاي T95 و USS C95 بوده با اين تفاوت كه الزامي براي سختي آن در استاندارد تعيين نشده و مطابق با استاندارد نيازي به انجام آزمون براي بررسي خوردگي توام با تنش سولفيدي نمي­باشد و به همين دليل براي استفاده در چاه­هاي ترش توصيه نمي­شود.

 

مشخصات فني لوله گاز سپاهان


لوله گاز API سپاهان -  لوله گاز خانگي در شاخههاي 6 متري توليد و به بورس لوله و اتصالات عرضه ميشود. گروه صنعتي سپاهان اين لولههاي گازي را از ورق آهن Gr_BPSL2 توليد ميكنند. همچنين در ليست مشخصات انواع لوله گاز API و درزدار سبك، ضخامت لوله و وزن لوله نيز نوشته شده كه با توجه به مهندسي لولهكشي ساختمان و پروژه خود ميبايست بررسي نماييد كه اين نوع لولهها براي كار شما مناسب خواهد بود يا بايد از لوله مانيسمان رده 40  براي لوله كشي گاز استفاده نماييد. همچنين از ديگر مشخصات فني لوله گاز كه در ليست آن نوشته شده تعداد هر شاخه در بنديل آن و وزن كل بنديل ميباشند.
مشخصات فني لوله مانيس گاز خانگي سايز 1/2 اينچ با ضخامت 2.8 ميلي متر و وزن هر متر لوله گاز 1/2 اينچ نيز 1.28 كيلوگرم است. وزن شاخه شش متري لوله گاز 7.68 كيلوگرم است. در هر بنديل خروج پيدا كرده از كارخانه لولهسازي سپاهان اصفهان در اين سايز 169 عدد لوله يك دوم اينچ API است.
ضخامت لوله گاز خانگي سايز 3/4 اينچ يك دهم ميلي متر بيشتر از سايز قبلي بوده و 2.9 ميليمتر است. وزن يك متر لوله گاز خانگي سه چهارم اينچ 1.7 كيلوگرم و وزن شاخه كامل اين لوله 10.7 كيلوگرم ميباشد.
لوله گازي API 5L سايز يك اينچ ضخامت 3.4 ميليمتر داشته و براي مصارف توكار استفاده ميشود. وزن يك متر لوله گازي يك اينچ 2.56 كيلوگرم است و قيمت آن را نيز ميتوانيد با شمارهگيري با مجموعه گالواپايپ بورس فروش و ارائه قيمت آنلاين بازار لوله و اتصالات آهن ايرانيان ، 09123649705 تماس حاصل فرماييد.
ضخامت لوله مانيسگاز سايز 1/41 اينچ 3/6 ميلي متر بوده و وزن كل شاخه 6 متري اين سايز نيز 20.58 كيلوگرم است. انواع لوله مانيسمان رده 40  و لوله گازي به صورت كيلويي هم به فروش ميرسند و همانطور كه در بالا ذكر كرديم قيمت لوله مانيسمان رده 40  كيلويي هم از قيمت لوله گاز بيشتر خواهد بود.

 

اطلاعات كلي در موردلوله گاز تو كار (مانيس گاز)

 

لوله گاز سپاهان براي مصارف خانگي تحت استانداردهاي بين المللي API 5L و ملي ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانيس گاز ، جايگزين لوله هاي     بدون درز(شناخته شده با نام مانيسمان) در لوله كشي هاي توكار ساختمان شده است. برگزاري جلسات متعدد تيم هاي كارشناسي سپاهان با بازرسين  نظام مهندسي استان ها و انجام موفقيت آميز آزمايشاتي به مراتب سخت گيرانه تر از الزامات استاندارد ISIRI 3360 مربوط به لوله گاز خانگي منجر به اخذ مجوزهاي لازم براي جايگزيني لوله هاي مانيس گاز سپاهان بجاي لوله هاي بدون درز گرديده است .

شركت گروه صنعتي سپاهان (با مسئوليت محدود) در تاريخ ??/?/???? تحت شماره ???? در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي اصفهان و سپس براساس مصوبات مجمع عمومي فوق العاده مورخ ?/?/????، در تاريخ ?/?/???? در تهران تحت شماره ????? به نام شركت گروه صنعتي سپاهان (سهامي خاص) به ثبت رسيده است.

به موجب صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ ??/??/????، نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شده است. ضمناً شركت طبق مصوبه مورخ ??/??/???? هيأت محترم پذيرش، به عضويت سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد. مركز اصلي شركت در تهران و كارخانه آن در اصفهان واقع است.

منبع : قيمت ميلگرد آهن ايرانيان


برچسب: قيمت لوله مانيسمان رده 40،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۴۲ توسط:saman موضوع:

خروپوف چيست، مهمترين دليل خروپوف، بهترين راه درمان خروپف

خروپوف چيست، مهمترين دليل خروپوف، بهترين راه درمان خروپف

kh6q_w8.jpg

خروپوف مي‌تواند خواب شبانه‌ي‌ شما را دچار مشكل كند. و يا براي اطرافيانتان مشكل به وجود بياورد، براي جلوگيري از مسائل مرتبط با خروپوف در اين مقاله در مورد علل آن و راهكارهاي از بين بردن و درمان خروپوف شبانه مطالبي را شرح داده‌ايم؟ اگر شما با مشكل خروپوف يا بي‌خوابي روبرو هستيد، به‌طوري‌كه در بسياري از مواقع اين مشكل زندگي‌تان را تحت تأثير قرار مي‌دهد همراه ما باشيد. بدن شما براي سالم بودن و سالم زيستن به بالاترين كيفيت خواب نياز دارد؛ از اين‌ رو، روش‌هاي متعددي براي بهبود وضعيت خواب و مقابله با مشكل خروپوف و كم‌خوابي وجود دارد.

تعدادي از افراد، تنها با به‌كار بردن يكي از اين روش‌ها مي‌توانند وضعيت خواب خود را بهبود بخشند، درعين‌حال برخي ديگر نيازمند به‌كار بردن روش‌هاي بيشتري براي دست‌يابي به اين مهم هستند. پيش از مراجعه به پزشك، روش‌ها و ترفندهاي شگفت‌انگيزي براي از بين بردن خروپف‌هاي شبانه را امتحان كنيد.‏

خروپوف چيست؟

در دستگاه تنفسي فوقاني بدن هنگام خواب ارتعاش‌هايي انجام مي‌گيرد كه مي‌تواند به دليل مشكلات بيني، اضافه‌وزن، قرارگيري نامناسب سر بر روي بالش و يا استفاده از بالش و تشك نامناسب باشد. اين ارتعاش‌ها صدايي ايجاد مي‌كنند، كه به آن خروپوف مي‌گويند.

ارتعاش‌هايي كه صداي خروپوف را ايجاد مي‌كنند، مي‌توانند در هر بخش از دستگاه تنفسي فوقاني، مانند نرم‌كام (سقف دهان) يا پشت گلو ايجاد شود. و خروپوف را ايجاد كند.‏

معرفي روش‌هايي براي بهبود وضعيت خواب، و رهايي از خروپوف

خروپوف به دليل قرارگيري نامناسب سر و گردن اتفاق مي‌افتد، اغلب دليل اصلي صداهايي كه در شب از دهان شنيده مي‌شود. استفاده نامناسب از بالش است. و يا قرارگيري نامناسب بدن، باعث آن مي‌شود. گاهي كاركرد دستگاه تنفسي در شب دچار مشكل شده و دليل اين صداها است.

درمان خروپف شبانه، استفاده از تشك و بالش مناسب و قرارگيري درست سر، بر روي بالشي استاندارد است. بالش‌هاي طبي گزينه مناسبي براي درمان خروپف شبانه هستند.‏

استفاده از بالش و تشك مناسب

يكي از روش‌هاي مناسب براي بهبود وضعيت خواب شما، استفاده از بالش و تشك مناسب استتشك كلبك تركيه و تشك بست تركيه مي تواند گزينه مناسبي باشد. در اين حالت، خواب به‌صورت ناگهاني به سراغ شما خواهد آمد. امكان تنفس بهتر به دليل قرارگيري مناسب سر، راه‌حل مفيدي براي رهايي از خروپوف است.

يكي از ترفند شگفت‌انگيز براي از بين بردن خروپف‌هاي شبانه، جا به جايي سر، بر روي بالش است، اگر بر روي پهلو بخوابيد احتمال خروپف‌هاي شبانه كمتر مي‌شود. استفاده از بالش مناسب و استاندارد در اين مورد بسيار مفيد خواهد بود. كالاي خواب استاندارد را مي‌توانيد از فروشگاه كالاي خواب بست كلبك تهيه كنيد.‏

استفاده از چانه بند ضد خروپف

يكي ديگر از روش هاي درمان خروپف در واقع استفاده از چانه بند خروپف است كه براي بعضي از افراد كارامد بوده ولي بعلت اينكه بسياري از افراد عادت ندارند كه چانه بند را ببندند، شبها نمي توانند با بستن چانه بند بخوابند. امروزه با پيشرفت علم راه كار ها و محصولات بسيار زيادي براي رهايي از اين مشكل عرضه و توليد شده اند كه بسياري از آن ها علي رغم هزينه بالا هيچ گونه تأثيري ندارند.

انجام فعاليت ورزشي

وزن زياد يكي از دلايل عملكرد نادرست سيستم تنفسي فوقاني، و در پي آن خروپوف شبانه است. ورزش براي رهايي از خروپوف راهي مناسب محسوب مي‌شود. خروپوف مضر نيست. به جز مواقعي كه شما اضافه‌وزن داريد. و در طول خواب شبانه براي حدود 10 ثانيه تنفس را متوقف مي كنيد، اگر اضافه‌وزن داريد. با كاهش آن به خواب خوب كمك خواهيد كرد. براي داشتن خواب باكيفيت، انجام فعاليت ورزشي و بدني چند ساعت قبل از خواب توصيه مي‌شود.

در واقع، هنگامي‌كه واقعاً خسته هستيد، مغز شما به‌سرعت به مرحله خواب عميق مي‌رسد. و درنتيجه كيفيت خواب شما در طول شب افزايش مي‌يابد. فراموش نكنيد كه زمان مناسب براي ورزش ساعت 18 است. از سويي ديگر، بدن در هنگام خواب دچار كاهش درجه حرارت مي‌شود؛ اما افرادي كه از بي‌خوابي رنج مي‌برند، فاقد اين فرايند طبيعي در بدن خود هستند؛

بنابراين انجام نرمش‌ها و حركات كششي سبك قبل از خواب، سبب افزايش و جبران افت درجه حرارت بدن شما در ساعات خواب مي‌شود. همچنين شما با انجام ورزش مي‌توانيد وزن خود را كاهش داده و به عملكرد سيستم تنفسي خود كمك كنيد، گاهي كاهش وزن باعث از بين رفتن خروپوف شبانه مي‌شود.

خواب منظم و راحت در روند سلامتي شما مؤثر است.

 

 

 

 

دوش آب گرم قبل از خواب

دوش آب گرم، يكي ديگر از روش‌هاي تنظيم درجه حرارت بدن در هنگام خواب است. بررسي‌هاي علمي نشان مي‌دهد كه گرفتن حمام آب گرم 2 الي 3 ساعت قبل از خواب، علاوه بر كاهش درجه حرارت بدن، سبب توليد هورمون ملاتونين، براي تنظيم چرخه خواب‌ و بيداري مي‌شود.

ما توصيه مي‌كنيم كه پس از انجام حركات ورزشي، دوش آب گرم را به‌عنوان عادات روزانه خود انجام دهيد. به اين ترتيب سيستم عصبي و سيستم تنفسي شما بهبود يافته و به راحتي مي‌خوابيد. و در واقع دوش گرفتن روشي براي حل مسائل و اختلالات خواب از جمله درمان خروپف شبانه است.‏

رژيم غذايي سَبُك و سالم

رعايت اصول و روش صحيح غذا خوردن، ارتباط تنگاتنگي با بهبود وضعيت خواب شما دارد. طبق پژوهش‌هاي علمي صورت گرفته، مصرف كمتر مواد غذايي حاوي فيبر در طول روز، اختلالاتي را در وضعيت خواب افراد ايجاد مي‌كند. همچنين، مصرف مواد غذايي پرچرب، علاوه بر خواب‌آلودگي افراد در طي روز، سبب بُروز مشكلاتي در هنگام خوابيدن مي‌شود.

از ديگر نكات مهم براي مقابله با خروپوف شبانه عدم مصرف بيش‌ازحد نوشيدني‌هاي گازدار، انرژي‌زا و كافئين دار مانند قهوه و چاي و نوشابه است.‏

روش صحيح غذا خوردن ارتباط تنگاتنگي با بهبود وضعيت خواب دارد.‏

عدم استفاده از وسايل الكترونيكي در هنگام خواب

‏ طبق مطالعات انجام‌شده، نور آبي حاصل از لوازم الكترونيكي مانند لپ‌تاپ، گوشي تلفن، تبلت و تلويزيون باعث ارسال پيام بيدار ماندن به مغز مي‌شوند. و علاوه بر اين، به‌عنوان تهديدي جدي براي سلامت افراد به شمار مي‌روند. همچنين استفاده بيش‌ازحد از تلفن همراه در طول روز بر روي كيفيت خواب شبانه تأثيرگذار است.

به همين علت، در صورت استفاده مداوم از تلفن همراه در هنگام روز، مشكل بيشتري براي خوابيدن خواهيد داشت. اگرچه ممكن است اين مورد به خروپوف مربوط نباشد ولي به خواب آرام كمك مي‌كند، هر چه خواب فرد در آرامش باشد، امكان خروپوف نيز كاهش مي‌يابد.‏

نحوه قرارگيري سر بر روي بالش

خروپوف گاهي موقت است. و تنها به دليل قرارگيري نادرست سر، اگرچه تكرار آن نشان‌دهنده مشكلي غير مهم در دستگاه تنفسي است. ولي حل آن مي‌تواند به آرامش فرد و اطرافيانش كمك كند. رهايي از خروپوف گاهي به سادگي با استفاده از بالش و تشك طبي و مناسب محقق مي‌شود.

درمان جديد خروپف، استفاده از وسايل خواب مناسب است. كه به راحتي، سر بر روي بالش قرار گرفته و با ارتفاع مناسب، مانع از ايجاد ارتعاش‌هاي اضافي در پشت گلو و نرم‌كام مي‌شود. درمان خروپف شبانه با استفاده از كالاي خواب مناسب، روشي كارآمد براي خوابي آرام است. مي‌توانيد از فروشگاه كالاي خواب بست كلبك، كالاي خواب مناسب خود را تهيه كنيد. كه در از بين بردن خروپف مفيد هستند.‏

اگر كه مطالب اين مقاله براي شما مفيد بود و به شما كمك كرد تا از شر خروپف خلاص شويد. ميتونيد مقاله ‏10 ويژگي براي خربد بهترين تشك براي خواب راحت‏ رو نيز مطالعه كنيد. كه اون مقاله هم براي شما مفيد خواهد بود. و به شما كمك ميكنه كه با ويژگي هاي بهترين كالاي خواب آشنا بشين و بتونين بهترين تصميم در زمينه خريد محصولات خواب و آرامش خود بگيريد. ‏

نتيجه‌گيري

خواب منظم و راحت در روند سلامتي شما مؤثر است؛ زيرا تنها راهكار ساده و كارآمد براي احياي بدن پس از يك روز سخت‌كاري است.

درعين‌حال كه خواب باكيفيت در حفظ سلامت بدن و تقويت قواي ذهني نقش بسزايي دارد؛ اما گاهي به دلايلي همچون استرس و فشارهاي عصبي حاصل از وقايع روزمره زندگي، الگوي صحيح خواب شما دچار اختلال مي‌شود. تعيين زمان مشخصي براي خوابيدن و بيدار شدن همانند ساير راهكارهاي علمي ارائه‌شده در اين مقاله به شما كمك مي‌كند تا خواب بهتر و باكيفيت‌تري داشته باشيد.‏

منبع: https://bestkelebek.ir/


برچسب: خروپوف چيست، مهمترين دليل خروپوف، بهترين راه درمان خروپف،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۱:۰۹ توسط:saman موضوع:

شارژر فندكي چيست؟

شارژر فندكي چيست؟

امروزه به دلايل استفاده زياد از گوشي موبايل و وصل بودن مداوم به اينترنت شارژ گوشي زودتر از حالت عادي تمام مي شود . اگر در منزل و يا محل كارتان باشيد اين امر مشكل ساز و درگير كننده نخواهد بود ، اما در مسافرت و يا زماني كه دسترسي به برق شهري نداريد تبديل به يك مشكل بزرگ مي شود. در اين مقاله مي خوانيم كه شارژر فندكي چيست؟ ، چگونه كار ميكند ، و نكات داراي اهميت در خريد شارژر فندكي چيست.شارژر فندكي همان طور كه از اسم آن معلوم مي باشد، شارژر فندكي ماشين براي آن طراحي شده كه شما بتوانيد گوشي هوشمند خود را داخل ماشين شارژ كنيد .شارژر فندكي يك دستگاه الكترونيكي مي باشد كه برق 12 ولت ماشين را به ولتاژ 5 ولت استاندارد USB تبديل مي كند .اين شارژر امكان دارد تك خروجي و يا 2 خروجي باشد كه داراي يك خروجي 1 آمپر و يك خروجي 1/2 آمپر مي باشد.نكات مهم در خريد شارژر فندكي در هنگام خريد علاوه بر زيبايي ظاهري نكات ديگري هم مي باشد كه بايد به آن توجه نمود :

1- تعداد پورت ها

شارژر فندكي فست تايپ سي يوشيتا 3USB

2- جريان خروجي شارژر فندكي اگر گوشي موبايل و يا تبلت خود را هميشه به همراه خود داريد ،گزينه بهتر آن است كه شارژر فندكي اي انتخاب كنيد و بخريد كه داراي يك پورت 1/2 آمپر و يك پورت 1 آمپر باشد. تبلت ها به دليل داشتن باتري هاي بزرگ تر براي شارژ شده به جريان بيشتري نياز دارند. پس براي شارژحتماً بايد به خروجي 1/2 آمپرمتصل بشوند. استفاده از شارژر فندكي به ماشين و گوشي آسيب مي زند؟نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشت اين مي باشد كه در صورت خاموش بودن ماشين گوشيتان را به شارژر وصل نكنيد زيرا توان الكترونيكي باتري ماشين را خالي مي كند . حتي اگر گوشي متصل نباشد و فقط شارژر فندكي به فندك ماشين متصل باشد اندكي از توان باتري كشيده مي شود. پس فقط زماني كه ماشين روشن مي باشد و مي خواهيد گوشي خود را شارژكنيد شارژر را به فندك ماشين وصل كنيد . زيرا زماني كه ماشين روشن مي باشد يك قطعه در حال شارژ كردن باتري ماشين است و برق كلاً از آن جا تأمين مي شود پس شارژ كردن گوشي با شارژر فندكي روي باتري ماشين خيلي تأثير منفي و نامناسب ندارد.در ضمن بهترمي باشد در موقع استارت زدن ماشين ، گوشي به شارژر وصل نباشد چون امكان دارد نوسان برق به شارژر فندكي يا گوشي شما آسيب وارد كند و متضرر شويد ، البته شايد هيچ وقت اين اتفاق رخ ندهد اما رعايت اين كار براي جلوگيري ايجاد مشكل بهتر است.

براي ديدن نمونه هاي بيشتر و خريد شارژر فندكي متناسب با نياز خود ميتوانيد با مراجعه به وبسايت ديجي فرست از انواع شارژر فندكي ديدن كنيد.


برچسب: شارژر فندكي چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۱:۲۹ توسط:saman موضوع: